مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 12:272022-09-29اقتصادي

جایگاه ویژه ایران در روابط خارجی برزیل


شهردار ریودوژانیرو در دیدار سفیر ایران با بیان این که ایران جایگاه ویژه ای در روابط خارجی برزیل دارد، گفت که آماده کمک به گسترش همکاری ها و تبادل تجربه از جمله در زمینه های گردشگری و صنایع نفت و گاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل با ادواردو پایس شهردار ریودوژانیرو به عنوات دومین شهر بزرگ برزیل، دیدار و طرفین در مورد موضوعات مورد علاقه گفت وگو کردند.

در این ملاقات، راه های گسترش همکاری های دو کشور با محوریت ایالت ریو به خصوص در حوزه نفت و گاز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین ضرورت افزایش نقش این شهر در مراودات ایران و برزیل از جمله در حوزه گردشگری مورد تأکید طرفین بود.

سفیر کشورمان که برای شرکت در نمایشگاه نفت و گاز ریو و افتتاح غرفه ایران در این شهر حضور داشت، در  دیدار خود با پایس ضمن برجسته کردن سابقه دانش و توان فنی ایران در زمینه نفت و گاز، بر آمادگی ایران برای توسعه و متنوع سازی روابط از طریق این شهر مهم برزیل تأکید کرد.

شهردار ریودوژانیرو نیز در این دیدار، ضمن ابراز علاقه خود به ایران و اشاره به اهمیت تاریخی و ژئوپلتیکی آن، اظهار داشت که به عنوان شهردار دومین شهر بزرگ برزیل و یک سیاستمدار، معتقد است ایران جایگاه ویژه ای در روابط خارجی برزیل داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه ویژه ایران در روابط خارجی برزیل

جایگاه ویژه ایران در روابط خارجی برزیل