مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 11:322022-09-28بين الملل

دیدار رییس جمهور قرقیزستان با نخست وزیر ازبکستان؛ توسعه همکاری ها در دستور کار


رییس جمهور قرقیزستان و نخست وزیر ازبکستان دیدار و گسترش و تعمیق بیشتر همکاری ها میان دو کشور گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان با عبدالله عارف اف نخست وزیر ازبکستان که برای شرکت در نشست مشترک هیئت های دولت دو کشور در مورد تحدید حدود و تعیین مرز دولتی دیدار کرد.

جباراف ابراز اطمینان کرد که نتایج این نشست به تکمیل سریع روند قانونی برای تحدید مرز دولتی قرقیزستان و ازبکستان در راستای منافع مردم دو کشور کمک خواهد کرد.

در این دیدار، درباره گسترش و تعمیق بیشتر همکاری های قرقیزستان و ازبکستان در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و سایر زمینه های مورد علاقه طرفین تبادل نظر شد.

  طرفین در خصوص سفر آتی شوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان به قرقیزستان بحث و تبادل نظر کردند و همچنین به اجرای طرح ها و پروژه های مشترکی که در این سفر برنامه ریزی شده است، توجه ویژه ای کردند.

همچنین هیئت های دولتی قرقیزستان و ازبکستان در مورد تحدید و تعیین مرزهای دو کشور تبادل نظر و پروتکل تحدید حدود و تعیین مرزها را امضا کردند.

این سند از طرف قرقیزستان به امضای قمشی بیک تاشیف رییس کمیته دولتی امنیت ملی و معاون رییس کابینه وزیران قرقیزستان و نخست وزیر ازبکستان امضا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس جمهور قرقیزستان با نخست وزیر ازبکستان؛ توسعه همکاری ها در دستور کار

دیدار رییس جمهور قرقیزستان با نخست وزیر ازبکستان؛ توسعه همکاری ها در دستور کار