مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 09:072022-09-28اقتصادي

نبود پیست استاندارد مهم ترین دغدغه پرورش دهندگان اسب خراسان شمالی است


سرپرست هیئت سوارکاری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی رتبه اول در کشور از لحاظ تعداد اسب اصیل ترکمن را دارد اما کماکان از پیست استاندارد سوارکاری برخوردار نیست.

- محمد تقی ولیان، سرپرست هیئت سوارکاری خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه اول در کشور از لحاظ تعداد اسب اصیل ترکمن را دارد، اظهار کرد: با وجود حدود 2 هزار سر اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی کماکان سوارکاران استان از نبود پیست استاندارد رنج می برد.

وی گفت: با وجود رتبه نخست در کشور از نظر تعداد اسب اصیل ترکمن ولی به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب تاکنون نتوانسته ایم این صنعت را در سطح کشور معرفی کنیم.

سرپرست هیئت سوارکاری خراسان شمالی با اشاره به مشکلات و دغدغه های زیاد اسب داران در استان، افزود: عدم زیرساخت مناسب برای فروش اسب اصیل ترکمن، عدم توجه مناسب در بحث تامین نهاده های دامی، نبود پیست استاندارد و مناسب برای سوارکاری، عدم برگزاری جشنواره های زیبایی و مسابقات پرش در استان، هزینه های بالای نگهداری اسب ترکمن از مهم ترین مشکلات صنعت اسب داری در استان هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون کارگروه ویژه اسب اصیل ترکمن در استان تشکیل نشده است، گفت: پس از دستور استاندار و تشکیل این کارگروه یکی از مصوبات این کارگروه بحث انتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود پیست استاندارد مهم ترین دغدغه پرورش دهندگان اسب خراسان شمالی است

نبود پیست استاندارد مهم ترین دغدغه پرورش دهندگان اسب خراسان شمالی است