مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 11:472022-09-24سياسي

روستایی که از دوره قاجار دست نخورده باقی مانده (+عکس)


هرابرجان در این تقسیمات کشوری در ردیف 90026 یک دهستان از بخش مروست و با مرکزیت روستای هرابرجان و بدون تغییر از زمان اولین تقسیمات کشوری در دوره قاجار تا کنون باقی مانده است.

- یک سندپژوه تاریخ معاصر ایران در خصوص تقسیمات کشوری گفت: هرابرجان یک دهستان از بخش مروست و با مرکزیت روستای هرابرجان است که از زمان اولین تقسیمات کشوری ایران در دوره قاجار بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین، امیرحسین عسکری، یک پژوهشگر و سند پژوه تاریخ معاصر ایران با بیان این که هرابرجان در تقسیمات کشوری از دیرباز تاکنون به عنوان یک دهستان با مرکزیت روستای هرابرجان شناخته می شود، اظهار کرد: بر اساس اسناد موجود در وزارت کشور اعم از اسناد دولت شاه و جمهوری اسلامی ایران، هرابرجان از نخستین تقسیمات کشوری به عنوان دهات یعنی مجموعه ای از چنده آبادی در تقسیمات کشوری قرار گرفته است.

وی افزود: مرکزیت مجموعه این دهات بر اساس اسناد موجود روستای هرابرجان بوده و بر همین اساس است که همچنان روستای هرابرجان به عنوان ده که نشان دهنده مرکزیت مجموعه دهات بوده شناخته می شود.

این پژوهشگر شاخص ایرانی تصریح کرد: اگرچه تا آبان 1316 تغییرات چندانی در تقسیمات کشوری صورت نگرفت اما الحاق ابرکوه به یزد، تغییر نام ترشیز به کاشمر، تغییر نام حسین آباد به زابل و چن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستایی که از دوره قاجار دست نخورده باقی مانده (+عکس)

روستایی که از دوره قاجار دست نخورده باقی مانده (+عکس)