مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 10:222022-09-21اقتصادي

50 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح نژاد اسب ترکمن در خراسان شمالی اختصاص یافت


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تخصیص 50 میلیارد ریال برای اصلاح، مطالعه و پژوهش نژاد اسب اصیل ترکمن در استان خبر داد.

- محمد محمد زاده، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اعلام اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح نژاد اسب ترکمن در استان، اظهارکرد: این میزان اعتبار برای تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه، انتقال جنین، تلقیح مصنوعی و ژنوتاپینگ اسب ترکمن خراسان شمالی هزینه خواهد شد.

وی گفت: همچنین 300 میلیارد ریال تسهیلات نیز در سفر استانی دولت به خراسان شمالی با هدف افزایش انگیزه اسبداران و حمایت مالی از آنها اختصاص یافت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: بی تردید پرداخت این تسهیلات با محوریت توجه به پرورش دهندگان اسب خراسان شمالی، موجب رونق این صنعت در استان به ویژه در حوزه اشتغال پایدار روستایی خواهد شد.

وی با اشاره به شناسنامه دار شدن 985 سر اسب در استان، بیان کرد: یک هزار و 712 سر اسب ترکمن در استان نگهداری و پرورش داده می شود که رازوجرگلان با 707 مادیان و نریان بیشترین آمار را دارد.

محمدزاده اضافه کرد: بعد از رازوجرگلان نیز بجنورد با 373 سراسب و مانه و سملقان با 371 سراسب بیشترین میزان پرورش اسب در استان را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح نژاد اسب ترکمن در خراسان شمالی اختصاص یافت

50 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح نژاد اسب ترکمن در خراسان شمالی اختصاص یافت