مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 13:422022-09-19ورزشي

نیازمند طراحی یک الگوی مناسب برای مشارکت زنان در ورزش هستیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل اقبالی، پژوهشگر مطالعات اجتماعی در نشستی که با محور حضور زنان در ورزشگاه از سوی دفتر فرهنگ عمومی بسیج دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، - پژوهشگر مطالعات اجتماعی گفت: نیازمند طراحی یک الگوی مناسب برای مشارکت زنان در ورزش هستیم تا مجبور نباشیم از الگوی مردانه در ورزش تبعیت کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل اقبالی، پژوهشگر مطالعات اجتماعی در نشستی که با محور حضور زنان در ورزشگاه از سوی دفتر فرهنگ عمومی بسیج دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: ریشه های مسئله ورود زنان به ورزشگاه ها را در دو سطح می توان بررسی کرد.

سطح اول اجتماعی است، به این شکل که جامعه ایرانی حدود دو سه دهه اخیر به تبع تحولات سیاسی دوران اصلاحات یک تغییرات اجتماعی را شاهد بود.

جریان توسعه سیاسی فارغ از صحت یا کذب یودن ادعایشان، با گسترش مفاهیمی، چون آزادی اجتماعی، حقوق شهروندی و امثال این مباحث یک عرصه ای را برای پیگیری نوع خاصی از مطالبات اجتماعی زنان ایجاد کرد.

یعنی این تغییرات اجتماعی و فرهنگی، زنان را به سمت مطالبه حقوقی و فرصت های اجتماعی برابر با مردان از حقوق سطح خانواده مثل دیه، ارث، حضانت و طلاق گرفته تا مطالباتی مثل دوچرخه سواری و تماشای فوتبال سوق می داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازمند طراحی یک الگوی مناسب برای مشارکت زنان در ورزش هستیم

نیازمند طراحی یک الگوی مناسب برای مشارکت زنان در ورزش هستیم