مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 13:122022-09-18پزشكي

حال خوب و بد ما وابسته به کدام بخش بدن است؟


حال خوب و بد ما مربوط به روابطی است که بین سلول های مغزی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر محمدرضا پیرمرادی در برنامه حال خوب شبکه سلامت سیما با موضوع ایجاد حال خوب گفت: داده های ژنی فرزندان از پدر و مادر منتقل می شود، بچه ها در بدو تولد قسمت هیجانی فعال تری نسبت به بزرگسالی دارند.

وی افزود: قسمت پیش پیشانی یک قسمت به نام کارکرد اجرایی دارد که منطقی ترین قسمت مغز است رفتار های منطقی از این قسمت منشا می گیرد.

دکتر پیرمرادی افزود: در قسمت غرایز و هیجان دستگاه لیمبیک فعال است، بچه ها وقتی حال خوبی دارند که دستگاه لیمبیک خوب کار کند.

وی با بیان اینکه پس از گذشت دوران کودکی و حرکت به سمت بزرگسالی قسمت منطق مغز فعالتر از قسمت هیجانی مغز می شود گفت: تغییر حرکت از هیجان به منطق توسط پدر و مادر صورت می گیرد اگر حال ما خوب نیست یا به دلیل ژنتیک است که پدر مادر آن را به ما انتقال داده اند و یا تأثیرات محیط است، که نشانگر ناتوانی نقش خانواده در هدایت بخش هیجان به بخش منطق است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در مغز 2 قسمت مربوط به منطق و هیجان داریم، در این بین هرچه به سمت منطق حرکت کنیم به سمت حال خوب حرکت کرده ایم و هرچه به سمت هیجان حرکت کنیم به سمت حال بد حرکت کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال خوب و بد ما وابسته به کدام بخش بدن است؟

حال خوب و بد ما وابسته به کدام بخش بدن است؟