مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 09:472022-09-18اقتصادي

تولید 37 درصد تولید نخ فرش ماشینی کشور در گیلان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت تولید انواع ظروف چینی و 2 شرکت نساجی مستقر در حومه شهرستان رشت، اظهار کرد: 2 کارخانه بزرگ ریسندگی گیلان با تکنولوژی جدید 37 درصد نخ مورد استفاده در تولید فرش ماشینی کشور را تامین می کنند و این ظرفیت قابل افزایش است.

وی با اشاره به واردات 17 هزار تن نخ از ترکیه  به کشور گفت: در سال جدید در مدت مشابه فقط 164 تن نخ وارد شده که نشان از افزایش میزان تولید و تأمین نیاز بازار داخل کشور به واسطه ارتقای توان واحدهای تولیدی داخلی را دارد.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به وجود ظرفیت بالقوه تولید نخ در کشور و بویژه در استان گیلان ادامه داد: با ورود ماشین آلات با تکنولوژی به روز و با افزایش تولید، علاوه بر تأمین نیاز داخلی چشم اندازی در خصوص صادرات نخ نیز داشته باشیم.

پورحیدری با اشاره به وضعیت شرکت ریسندگی گیلان و ریسندگی پرتو بیان کرد: اشتغال این شرکت ها بالغ بر 500 نفر به طور مستقیم است و در سه شیفت مشغول به فعالیت هستند و سالانه 8 و نیم هزار تن تولید نخ دارند و علاوه بر تولید نخ فرش ماشینی نخ مخصوص تریکو را نیز تولید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 37 درصد تولید نخ فرش ماشینی کشور در گیلان

تولید 37 درصد تولید نخ فرش ماشینی کشور در گیلان