مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 شهریور 1401 ساعت 13:422022-09-16سياسي

تردد زوار از مرز باشماق برای کردستان برکت دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سنندج با تسلیت اربعین، به فراهم شدن امکان اعزام زائران اربعین برای اولین بار از مرز باشماق اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش مسئولان زمینه اعزام بیش از 30 هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان فراهم شده که جای خوشحالی و تقدیر دارد.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: این موضوع و تردد زائران از این مرز برکت قابل توجه برای استان مرزی کردستان در ابعاد مختلف دارد.

به گفته ماموستا رستمی، حب اهل بیت در دل مردم کردستان ریشه ای تاریخی دارد و امروز شاهد استقبال بسیار گرم این مردم از مهمانان و زائرین اربعین حسینی هستیم.

وی به زیارت قبور از منظر اسلام گریزی زد و گفت: براساس آیات و احادث پیامبران، اهل بیت، صالحین و بزرگان حتی در قبر نیز برای جامعه برکت دارند.

وی افزود: پیامبر خدا می فرمایند حیات و ممات من برای امت برکت است و همواره مهر و محبت من شامل حال امتم قرار می گیرد.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها از مردم کردستان برای صرفه جویی در مصرف آب و برق و گذر از تابستان بدون خاموشی برق تقدیر کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه جمع آوری سگ های بلاصاحب دغدغه و مطالبه مردم سنندج است، جلساتی با حضور فرماندار و شهردار سنندج در راستای ساماندهی سگ های بلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردد زوار از مرز باشماق برای کردستان برکت دارد

تردد زوار از مرز باشماق برای کردستان برکت دارد