مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 شهریور 1401 ساعت 11:022022-09-16سياسي

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روسیه خواست زاپوریژیا را ترک کند


قطعنامه از روسیه می خواهد فورا تمام اقدامات علیه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا و هر تأسیسات هسته ای دیگر در اوکراین را متوقف کند، با 26 رأی موافق، - قطعنامه از روسیه می خواهد فورا تمام اقدامات علیه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا و هر تأسیسات هسته ای دیگر در اوکراین را متوقف کند، با 26 رأی موافق، دو رأی مخالف و 7 رأی ممتنع به تصویب رسید.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی متشکل از 35 کشور ناظر هسته ای قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از روسیه خواسته شده به اشغال نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در اوکراین پایان دهد.

این قطعنامه دومین قطعنامه در مورد حمله روسیه به اوکراین است که توسط هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب شد و محتوای آنها بسیار مشابه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، اگرچه اولین قطعنامه در ماه مارس قبل از کنترل نیروهای روسیه بر زاپوریژیا، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا بود.

هر دو قطعنامه توسط کانادا و لهستان به نمایندگی از اوکراین که در هیئت مدیره نیست، بالاترین نهاد سیاست گذاری آژانس بین المللی انرژی اتمی که بیش از یک بار در سال تشکیل جلسه می دهد، پیشنهاد شده است.

این ثطعنامه که از روسیه می خواهد فورا تمام اقدامات علیه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا و هر تأسیسات هسته ای دیگر در اوکراین را متوقف کند، با 26 رأی موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روسیه خواست زاپوریژیا را ترک کند

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روسیه خواست زاپوریژیا را ترک کند