مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 14:422022-09-15اقتصادي

مشاورین املاک ملزم به نصب نرخ نامه شدند/ رسیدگی به 300 پرونده تخلف مشاورین املاک


مشاورین املاک ملزم به نصب نرخنامه حق الزحمه در محل کسب و در دیدرس مشتریان هستند دریافت مبلغ بیشتر بابت حق کمیسیون گرانفروشی بوده و مجازات های سنگینی برای متخلفین اعمال می شود.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت:از ابتدای امسال تا کنون به 300 پرونده تخلفات مشاورین املاک در استان رسیدگی شده و متخلفان 38 میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

غلامرضا سالاری ادامه داد: طی ماه های اخیر شکایات مردم از مشاورین املاک افزایش داشته، بدین منظور گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان موظف به بازدید های سرزده و مستمر به این واحد های صنفی شده اند.

وی با بیان اینکه شکایت ها از مشاورین املاک عمدتا در خصوص اضافه دریافت حق کمیسیون است اظهار داشت: پروند هایی که با موضوع اضافه دریافتی کمیسیون تشکیل می شود در صورت احراز تخلف، علاوه بر استرداد حق شاکی، مجازات جریمه نقدی تا ده برابر مبلغ اضافه دریافتی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس اضافه کرد: مشاورین املاک ملزم به نصب نرخنامه حق الزحمه در محل کسب و در دیدرس مشتریان هستند چرا که بعضا مشاهده شده با سواستفاده از عدم اطلاع مشتریان، مبالغ هنگفتی بابت حق کمیسیون دریافت شده که البته این موضوع گرانفروشی بوده و بر اساس مصوبه سران قوا مبنی بر تشدید جرایم تعزیرات ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاورین املاک ملزم به نصب نرخ نامه شدند/ رسیدگی به 300 پرونده تخلف مشاورین املاک

مشاورین املاک ملزم به نصب نرخ نامه شدند/ رسیدگی به 300 پرونده تخلف مشاورین املاک