مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 12:272022-09-15بين الملل

ژان لوک گدار مرگ خودخواسته (اُتانازی) کرده است


گزارش پزشکی مرگ این کارگردان 91 ساله حاکی از آن است که وی تصمیم گرفته به زندگی خود پایان دهد و «پاتریک ژانرت» مشاور حقوقیِ گدار، به خبرگزاری فرانسه گفته که او برای این کار از طریق قوانینی در سوییس در رابطه با مرگ داوطلبانه اقدام کرده است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از گاردین، وکیل ژان لوک گدار تأیید کرد که این سینماگر سرشناس فرانسوی از طریق اُتانازی (خودکشی مساعدت شده یا خودخواسته) به زندگی خود پایان داده است.

ژان لوک گدار کارگردان فرانسوی - سوییسی که انقلابی در سینمای پس از جنگ در اروپا ایجاد کرده بود، از طریق مرگ خودخواسته درگذشته است.

گزارش پزشکی مرگ این کارگردان 91 ساله حاکی از آن است که وی تصمیم گرفته به زندگی خود پایان دهد و پاتریک ژانرت مشاور حقوقیِ گدار، به خبرگزاری فرانسه گفته که او برای این کار از طریق قوانینی در سوییس در رابطه با مرگ داوطلبانه اقدام کرده است؛ چراکه به بیماری های ناتوان کننده متعدد مبتلا شده بود.

ژان لوک گدار سینماگر سرشناس و از چهره های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه، دیروز در سن 91 سالگی درگذشت.

این فیلمساز طی چهار دهه فعالیت سینمایی اش موفق به کسب جوایز معتبری شد که دو خرس نقره ای و یک خرس طلای جشنواره برلین، شیر طلا، جایزه هیأت داوران و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز از مهم ترین آنها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژان لوک گدار مرگ خودخواسته (اُتانازی) کرده است

ژان لوک گدار مرگ خودخواسته (اُتانازی) کرده است