مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 08:322022-09-14اقتصادي

تصویب اعتبار 120 میلیاردی برای آبخیزداری در حوضه تالاب انزلی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استانهای خبرگزاری دانشجو، میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: آبخیزداری را مجموعه اقداماتی دانست که برای حفظ و تثبیت آب و خاک انجام می شود و اظهار کرد: - مدیرکل منابع طبیعی گیلان، گفت: از محل سفر رییس جمهوری 120 میلیارد تومان اعتبار فقط برای آبخیزداری در حوضه تالاب انزلی طی سال های 1402-1400 تصویب شده است که باید جذب شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استانهای خبرگزاری دانشجو، میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: آبخیزداری را مجموعه اقداماتی دانست که برای حفظ و تثبیت آب و خاک انجام می شود و اظهار کرد: آب و خاک دو عنصر مهم برای توسعه زیرساخت های کشور است و لذا حفاظت از این دو عنصر ارزشمند الزامی است.

اختری اقدامات آبخیزداری را شامل عملیات های مختلف از جمله مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی دانست و افزود: عملیات بیولوژیکی که در ارتفاعات و بالادست انجام می شود شامل جنگلکاری و گسترش فضای سبز و تقویت پوشش گیاهی است که باعث می شود در بارندگی های شدید سرعت روان آب کاهش پیدا کند و لذا آب فرصت نفوذ در خاک دارد و سفره های زیرزمینی و ذخایر آبی را افزایش می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه آب در مناطق فاقد پوشش گیاهی به راحتی در سطح حرکت می کند و موجب فرسایش خاک می شود، گفت: در بارش های شدید نفوذ آب را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب اعتبار 120 میلیاردی برای آبخیزداری در حوضه تالاب انزلی

تصویب اعتبار 120 میلیاردی برای آبخیزداری در حوضه تالاب انزلی