مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 17:272022-09-13بين الملل

رییس جمهور فرانسه : نگاه یک نابغه را از دست دادیم


«امانوئل مکرون» رییس جمهور فرانسه از جمله افرادی است که به درگذشت «ژان لوک گدار» در سن 91 سالگی واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه، یکی از اولین کسانی بود که در توییتر به ژان لوک گدار ادای احترام کرد و او را به عنوان ساختارشکن ترین فیلمسازان موج نو توصیف کرد که هنری کاملاً مدرن و به شدت آزاد را ابداع کرد.

ما یک گنجینه ملی و نگاه یک نابغه را از دست دادیم .

اِدگار رایت نویسنده و کارگردان انگلیسی نیز در واکنش به درگذشت گدار ، او را یکی از تاثیرگذارترین و ساختارشکن ترین فیلمسازان تمام دوران توصیف کرد و نوشت: طعنه آمیز بود که او خود به سیستم فیلمسازی استودیویی هالیوود احترام می گذاشت و در عین حال شاید هیچ کارگردان دیگری به اندازه او الهام بخش سینماگران دیگر نبود که فقط دوربین را بردارند و شروع به فیلمبرداری کنند .

موسسه فیلم بریتانیا ژان لوک گدار را غول سینما توصیف کرد که کتاب قوانین را پاره کرد و از فیلم از نفس افتاده به بعد او، محدودیت های مدیوم سینما را به بوته آزمایش می گذاشت.

جشنواره فیلم کن نیز با ادای احترام به این سینماگر فرانسوی فهرستی از حضور گدار را در این جشنواره سینمایی منتشر کرد که از سال 1962 با فیلم کلئو از 5 تا 7 آغاز شد و در مجموع این کارگردان 21 فیلم در جشنواره کن به نمایش گذاشت که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور فرانسه : نگاه یک نابغه را از دست دادیم

رییس جمهور فرانسه : نگاه یک نابغه را از دست دادیم