مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 09:422022-09-13اقتصادي

5 هزار هکتار باغات پسته زرند به آبیاری نوین مجهز است


فرماندار زرند در حاشیه افتتاح یک طرح آبیاری تحت فشار گفت: در حال حاضر از 37 هزار هکتار باغات پسته شهرستان حدود 5 هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرند، سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند امروز در مراسم افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان اظهار کرد: این طرح با 5 میلیارد و 180 میلیون تومان هزینه اجرا شد که با اجرای آن برای 3 نفر اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان زرندی می توانند برای اجرای طرح های نوین آبیاری از تسهیلات بلاعوض در هر هکتار به میزان300 میلیون ریال بهره مند شوند، عنوان کرد: در حال حاضر از 37 هزار هکتار باغات پسته شهرستان حدود  5 هزار هکتار تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارند.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، افزایش راندمان آبیاری حدود 75 درصد در باغات تحت پوشش را خواهد داشت، بیان کرد: افزایش عملکرد محصول، کاهش رشد علف های هرز، کاهش نیروی انسانی از دیگر مزایای این روش آبیاری است.

عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به بحران منابع آبی در شهرستان زرند اظهار داشت: باید برای مصرف بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی به صورت جدی برنامه ریزی شود و اجرای طرح های آبیاری نوین گامی ارزشمند در عبور از بحران  به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 هزار هکتار باغات پسته زرند به آبیاری نوین مجهز است

5 هزار هکتار باغات پسته زرند به آبیاری نوین مجهز است