مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 17:222022-09-12پزشكي

بومی سازی داروی بهبود سندروم متابولیک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد


داروی بهبود سندروم متابولیک توسط محققان جوان مستقر در پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بومی سازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از  وب دا، دکتر کامران شورگشتی از بومی سازی داروی بهبود سندروم متابولیک توسط محققان جوان مستقر در پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

وی افزود: این داروی گیاهی بهبود سندروم متابولیک با نام تجاری گلوکوبر 300، بر پایه عصاره ساقه و ریشه زرشک تهیه شده است و بیشترین کاربرد آن در بهبود علایم سندرم متابولیک (کمک به کاهش قند خون و هایپر لیپیدمی در بیماران مبتلا به سندروم متابولیک) است.

این محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: این فرآورده حاوی عصاره ی تغلیظ شده ی ریشه و ساقه ی زرشک است و با داشتن مواد موثره ی ترکیبات آلکالوییدی متعدد از جمله بربرین، از طریق مکانیسم های مختلف می تواند به طور موثری باعث بهبود علایم سندرم متابولیک شود.

وی  شرکت‎های پخش دارو، داروخانه ها، پزشکان متخصص، بیماران مبتلا به سندرم متابولیک، دیابتیک و افراد با چربی خون بالا را از جمله مصرف کنندگان نهایی این محصول عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت فضل دارو خیام خراسان با اشاره به دریافت تسهیلات تولید صنعتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه های تولید تصریح کرد: از تسهیلات تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی داروی بهبود سندروم متابولیک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بومی سازی داروی بهبود سندروم متابولیک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد