مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 14:472022-09-11سياسي

پرونده های کثیرالشاکی در شعبه واحد رسیدگی می شوند


رییس کل دادگستری تهران از ایجاد رویه واحد در رسیدگی به پرونده های قضایی کثیرالشاکی به منظور پیشگیری از بروز اطاله دادرسی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی القاصی، رییس کل دادگستری استان تهران از ایجاد رویه واحد در رسیدگی به پرونده های قضایی کثیرالشاکی و کثیرالخواهان به منظور پیشگیری از بروز اطاله دادرسی خبر داد.

وی گفت: برخی از گزارش های واصله از بازرسی های انجام شده حکایت از آن دارد که در بعضی از واحدهای قضایی، بعضاً پرونده های حقوقی کثیرالشاکی، علی رغم ارتباط با یکدیگر مانند پرونده تعاونی ها و… به شعب متعدد ارجاع می شود که این امر آسیب های مختلفی از جمله اطاله دادرسی را در پی خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر ضرورت قانونی مبنی بر ارجاع پرونده های حقوقی کثیرالشاکی به شعبه واحد اظهار کرد: به موجب مقررات مرتبط با آیین دادرسی، رسیدگی توأمان به شکایات و دعاوی مطروحه علیه مشتکی عنه یا خوانده واحد یک تکلیف قانونی قلمداد می شود.

وی عنوان کرد: بر همین اساس به تمامی مدیران واحدهای قضایی دادگستری کل استان تهران طی بخشنامه ای تاکید شد که اولاً؛ پرونده های کثیرالشاکی و کثیرالخواهان به صورت منسجم و یکپارچه در شعبه واحد، مورد رسیدگی قرار گیرند تا از بروز آسیب های متعدد از جمله اطاله دادرسی جلوگیری به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده های کثیرالشاکی در شعبه واحد رسیدگی می شوند

پرونده های کثیرالشاکی در شعبه واحد رسیدگی می شوند