مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 14:372022-09-11اقتصادي

کاهش 7 متری سطح تراز آب های زیرزمینی در لرستان


دبی روان آب های استان به طور متوسط در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد و نسبت به مرداد ماه طول دوره آماری 90 درصد کاهش داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از کاهش بیش از هفت متر سطح تراز آب های زیرزمینی در استان خبر داد.

داریوش حسن نژاد، در نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان با اشاره به وقوع دو سال آبی کم بارش بصورت متوالی، اظهار کرد: با توجه به این وضعیت شرایط برای سال آبی آینده سخت تر خواهد شد و با چالش بسیار سخت تری نسبت به امسال مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: دبی روان آب های استان به طور متوسط در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد و نسبت به مرداد ماه طول دوره آماری 90 درصد کاهش داشتند.

وی ادامه داد: مشکلات تأمین آب شرب شهر خرم آباد از منابع آب زیرزمینی و چشمه ها در سال آبی پیش رو بسیار نگران کننده است و متأسفانه این مشکلات در پاییز امسال بروز خواهد کرد.

وی بیان کرد: در این بین رودخانه های بادآور، مادیان رود، کشکان و سیلاخور بیشترین کاهش را داشته و متوسط سطح آب های زیرزمینی محدوده دیگر استان در مردادماه 1401 در مقایسه با مرداد ماه سال 1400 بطور متوسط حدود یک متر و چهل سانتمتر افت داشته که معادل حجمی حدود 121 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 7 متری سطح تراز آب های زیرزمینی در لرستان

کاهش 7 متری سطح تراز آب های زیرزمینی در لرستان