مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 14:472022-09-10بين الملل

سومین روز حضور وزیر کشور در مناطق مرزهای غربی کشور


وزیر کشور برای رسیدگی به مشکلات ایجاد شده و به کارگیری ظرفیت ها برای تسهیل تردد زاور حسینی، سه روز پیش تهران را به مقصد بغداد ترک کرد و پس از دیدار با نخست وزیر، - و حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین رییس سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمانشان حضور یافت و به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

سپس دیدار مستقیم با عثمان الغانمی همتای عراقی برای تسهیل در تردد زائرین حسینی در دستور کار قرار گرفت و این دیدار بدون فوت وقت انجام شد.

در این دیدار دو طرف درباره شماری از موضوعات مورد اهتمام، بویژه موضوع ورود زائران ایرانی به عراق و تدابیر انجام شده در این باره گفت و گو کردند.

وی پس از دیدار با وزیر کشور عراق در گفت و گوی مطبوعاتی اعلام کرد: سرعت دادن به عبور زوار ایرانی از مرز یکی از مطالبات ما بود، چرا که زائران  از مرز ایران به سرعت عبور می کنند، ولی گاهی اوقات به خاطر سیستم های طرف مقابل که معطلی بیشتری دارند در مرز عراق با مشکل مواجه می شویم، در همین راستا از دوستان خواستیم تسریع کنند که موافقت کردند تا راهکاری پیدا کنیم و طبق آن، کار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وزیر کشور در خصوص دغدغه دیگری که در مورد  سفر اربعینی وجود داشت، گفت: مسئله دوم باز هم به آن سوی مرز ها برمی گردد، چراکه وقتی زائران از مرز ما عبور می کردند، بعضا وسیله نقلیه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین روز حضور وزیر کشور در مناطق مرزهای غربی کشور

سومین روز حضور وزیر کشور در مناطق مرزهای غربی کشور