مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 14:422022-09-10فرهنگي

پیوند میان نسل های مختلف در جشنواره بین المللی عروسک کاخ نیاوران


مسئول برگزاری جشنواره عروسک کاخ نیاوران گفت: این جشنواره بین المللی با نمایش عروسک های بومی از ایران و سایر کشورهای جهان، پیونددهنده میان نسل ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس،  مژده مصحفی توانا پژوهشگر و مسئول برگزاری جشنواره بین المللی عروسک آسوکه گفت: در این جشنواره نزدیک به 2هزار عروسک به عنوان میراث ناملموس از اقوام و ملل ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: تمامی عروسک های به نمایش گذاشته شده پروژه محور بوده و بر اساس پژوهش های گسترده و داستان ها و روایت هایی که از سال های دور موجود بوده احیا و بازآفرینی شده اند.

مسئول برگزاری جشنواره بین المللی عروسک آسوکه تصریح کرد: این عروسک ها توسط 20 نفر از عروسک سازان و هنرمندان صنایع دستی احیا شده است.

مصحفی توانا هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و بزرگسالان با عروسک های ملی و قومیتی دانست و افزود: در این نمایشگاه افسانه های کهن تصویرسازی و عروسک های مربوط به هریک خلق شده اند و به نوعی قصه های بصری برای استفاده علاقه مندان تولید شده است.

وی اظهار کرد: آشنایی با پوشش، زیورآلات و آیین اقوام و ملل مختلف از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است که همسو با آن تعدادی از عروسک های داخلی و خارجی بر اساس آیین و روایتی که پشت هریک بوده بازآفرینی و در معرض دید عموم قرار گرفته اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند میان نسل های مختلف در جشنواره بین المللی عروسک کاخ نیاوران

پیوند میان نسل های مختلف در جشنواره بین المللی عروسک کاخ نیاوران