مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 13:572022-09-10اقتصادي

تامین مالی زنجیره ای راه حلی برای کمبود سرمایه در گردش تولیدکنندگان


گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ طبق آمار بانک مرکزی کل مانده تسهیلات بانک ها و موسسات اعتباری تا پایان تیر ماه 1401 در مجموع به 4300 هزار میلیارد تومان و به عبارتی 287 برابر بودجه عمومی دولت در سال 1401 رسیده است.

- نظام بانکی هر سال به حجم بالای تسهیلات اعطاء شده استناد می کند تا عملکرد خوب و لزوم بقای فعالیتش را توجیح کند اما اگر این همه تسهیلات تخصیص داده می شود پس چرا بخش زیادی از بنگاه های اقتصادی از کمبود منابع رنج می برند و در رشد اقتصادی هم اثری از آن دیده نمی شود؟ گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ طبق آمار بانک مرکزی کل مانده تسهیلات بانک ها و موسسات اعتباری تا پایان تیر ماه 1401 در مجموع به 4300 هزار میلیارد تومان و به عبارتی 287 برابر بودجه عمومی دولت در سال 1401 رسیده است.

این در حالی است که یکی از مشکلات تولیدکنندگان تامین اعتبار مورد نیاز است و طبق گزارش پایش ملی محیط کسب و کار مربوط به بهار 1401 سومین مسئله فعالان اقتصادی دشواری تامین مالی از بانک ها است.

عیبی که در سیستم تامین مالی موجود نهفته است به عدم تقارن زمانی تحقق مصارف و وصول منابع برمی گردد.

برای مثال تولید کننده ای که امروز می خواهد تولید کند باید هزینه آن را تامین کند، اما درآمد حاصل از فروش کالا یا خدمت بعد از گذشت فاصله زمانی بین تولید تا عرضه کالا وصول می شود و این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین مالی زنجیره ای راه حلی برای کمبود سرمایه در گردش تولیدکنندگان

تامین مالی زنجیره ای راه حلی برای کمبود سرمایه در گردش تولیدکنندگان