مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 شهریور 1401 ساعت 11:022022-09-09اجتماعي

چرا مرزها بسته شد؟/ پلیس: وضعیت زوار در پایانه های مرزی نگران کننده بود


فرمانده قرارگاه اربعین پلیس ضمن تشریح وضعیت نگران کننده زوار در پایانه های مرزی، کندی کار، نبود سیستم حمل و نقل و عدم ارائه خدمات مناسب را از جمله مواردی دانست که منجر به تصمیم گیری در خصوص انسداد مرزها شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین به تشریح آخرین وضعیت حضور زوار در مرزهای عراق اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از وضعیتی که در مرز خسروی به وقوع پیوست و وضعیت نگران کننده ای را به دلیل عدم خدمت دهی مناسب در طرف عراقی، ظرفیت نامناسب در حمل و نقل، کندی کار و به خصوص آفتاب و گرمای هوا شاهد بودیم که سلامت زوار را به خطر انداخت، دستگاه دیپلماسی وارد کار شده و در نهایت با همکاری طرف عراقی در آن موقع قضیه حل شد.

 سردار شرفی تصریح کرد: دیشب در مهران نیز شاهد کندی خدمات، نبود حمل و نقل عمومی، نبود خدمات و حتی آب در آن سوی مرز بودیم که شرایط خطرناکی را به وجود آورد و زوار را دچار ناراحتی تنفسی کرد در صورتی که امداد و نجات نیز در آن طرف ضعیف بود.

وی افزود: در سفری که وزیر کشور و مسؤولان به کشور عراق داشتند، تعهداتی گرفته شد اما این تعهدات عملی نشد و شرایط نگران کننده باز هم به وجود آمد که در نهایت با توجه به شرایط موجود، ساعت یک بامداد جلسه اضطراری ستاد اربعین تشکیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مرزها بسته شد؟/ پلیس: وضعیت زوار در پایانه های مرزی نگران کننده بود

چرا مرزها بسته شد؟/ پلیس: وضعیت زوار در پایانه های مرزی نگران کننده بود