مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 11:522022-09-08اقتصادي

مقابله با آفت مگس مدیترانه ای در شهرستان ارسنجان آغاز شد


برای جلوگیری از خسارت احتمالی آفت مگس مدیترانه ای در باغ های شهرستان ارسنجان، 130 عدد تله فرمونی، هزار عدد قرص سراتنیکس و 200 لیتر پروتیین هیدرولیزات بین باغداران توزیع شد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از ارسنجان، غلام عباس زارعی فر رییس جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: شرایط اقلیمی (دما و رطوبت) مناسب برای افزایش تراکم افت مگس مدیترانه ای و وجود میزبان های حساس نظیر و دیگر تله ها با استفاده از پروتیین هیدرولیزات، قرص سراتنیکس وتله های فرمونی از روش های مبارزه با این آفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: رعایت بهداشت باغ مانند حذف و از بین بردن علف های هرز داخل و حاشیه باغات، جمع آوری و دفن انار های آلوده ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتیمتری خاک در کاهش آلودگی بسیار موثر است.

زارعی فرد با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن یک هزار و 513 هکتار باغ انار یکی از قطب های مهم تولید این محصول در استان فارس است ادامه داد: به باغداران و بهره برداران توصیه می کنم برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات و باغبانی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک های گیاه پزشکی منطقه مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با آفت مگس مدیترانه ای در شهرستان ارسنجان آغاز شد

مقابله با آفت مگس مدیترانه ای در شهرستان ارسنجان آغاز شد