مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 09:422022-09-08اقتصادي

ضرورت توجه به مدیریت ریسک سیلاب


عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به ابعاد مختلف اهمیت کنترل سیلاب، گفت: ضروری است مسؤولان سطح بالا در خصوص مدیریت ریسک سیلاب توجه ویژه داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علیرضا مقدم نیا، عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در خصوص سیل های اخیر، گفت: به واسطه تغییر اقلیم، تغییر کاربری و پوشش اراضی، افزایش سطوح نفوذ ناپذیر و توسعه مناطق مسکونی شهری و روستایی در حریم رودخانه ها و مسیلها، ریسک سیلاب و خسارات ناشی از آن در طی دهه های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش است و این امر، ضرورت یادگیری از رویدادهای سیلاب گذشته را برجسته می نماید.

 وی ادامه داد: لذا درک و فهم بهتر از علل اصلی وقوع سیلاب و اثرات آن بر روی جامعه و مفهوم ریسک، می تواند منجر به پیشگیری و کاهش مؤثر خسارات سیل مبتنی بر مدیریت ریسک سیلاب شود.

مقدم نیا اظهار کرد: پیشرانهای اصلی ریسک سیلاب به چهار پیشران تغییر اجتماعی (افزایش جمعیت، شهرسازی و توسعه شهری)، فرآیندهای فیزیکی (تغییرکاربری زمین)، توسعه اقتصادی(زیرساخت ها، کشاورزی فشرده)، تغییر اقلیم (فزایش بارشهای شدید و مونسون) تقسیم بندی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به مدیریت ریسک سیلاب

ضرورت توجه به مدیریت ریسک سیلاب