مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 16:222022-09-06پزشكي

آیا در اثربخشی واکسن های کرونا بین زنان و مردان تفاوتی وجود دارد؟


پژوهش های بین المللی که تفاوت های جنسیتی در اثربخشی و ایمنی را در میان جوامع عمومی، مورد بررسی قرار داده بودند، همچنین نشان دادند که زنان بیشتر از مردان، - زنان باردار و شیرده به دلیل استانداردهای ایمنی مورد نیاز، در آزمایش های اصلی واکسن ها در سال 2020 شرکت نداشتند.

این بدان معناست که در آن زمان تنها به زنانی توصیه می شد واکسن تزریق کنند که خطر ابتلا در آن ها بالا بود.

از آن زمان، مطالعات نشان داده اند که اثربخشی واکسن های آران ای پیامرسان (mRNA) در زنان باردار و غیرباردار بی خطر بوده و آنتی بادی ها می توانند از طریق شیر مادر به جنین منتقل شوند و از آن محافظت کنند.

  برای نظارت بر مشکلات احتمالی ایمنی واکسن، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در ایالات متحده گروهی متشکل از 3958 زن باردار که واکسن کووید-19 را دریافت کرده بودند را مورد بررسی قرار داد و از آن ها خواست تا هر گونه عوارض جانبی منفی را از طریق سیستم گزارش رویدادهای نامطلوب واکسن (VAERS) گزارش دهند.

داده های VAERS نشان داد که عوارض جانبی گزارش شده توسط این زنان باردار مشابه عوارض گزارش شده توسط زنان غیرباردار بوده است.

زنان باردار به طور معمول، درد در محل تزریق را تجربه کردند و عوارض جانبی سیستمیک مانند تب، سردرد، درد عضلانی و لرز در آن ها کمتر شایع بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا در اثربخشی واکسن های کرونا بین زنان و مردان تفاوتی وجود دارد؟

آیا در اثربخشی واکسن های کرونا بین زنان و مردان تفاوتی وجود دارد؟