مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 شهریور 1401 ساعت 13:472022-09-02اقتصادي

جهت گیری اقتصادی کشور امیدوار کننده است


وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم حمایت از سرمایه گذاری صنعتی را از عوامل رکود در برخی کالاها دانست و گفت: از ابتدای سال جاری 400 واحد راکد تولیدی فعال شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از که در دفتر این مراجع تقلید در قم برگزار شد، با بیان اینکه میزان تولید خودرو 120 درصد، آلومینیوم 15 درصد، فولاد 5 درصد رشد داشته است، بیان کرد: امروز در برخی شهرک های صنعتی مانند استان قم با کمبود کارگر روبه رو هستیم.

وی یادآور شد: حجم صادرات ایران از 35 میلیارد دلار در سال 99 به 48 میلیارد دلار در سال 1400 رسیده بود که امسال نیز در مقایسه با سال گذشته صادرات غیرنفتی کشور 40 درصد رشد کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تحول وضع اقتصاد اولویت و هدف وزارت صمت است، گفت: اصلاح ارز ترجیحی به عنوان یکی از محل های فساد اقتصادی در ابتدای سال جاری سبب تورم و افزایش قیمت شد اما هم اکنون و پس از عبور از شوک تورمی، شاهد کنترل تورم هستیم.

وی از درج قیمت 54 هزار کالا که ارتباط مستقیم بازندگی روزمره مردم دارند در سامانه و سایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت و راه اندازی سامانه جامع تجارت به عنوان دو درمان ریشه ای گران فروشی در کشور یادکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهت گیری اقتصادی کشور امیدوار کننده است

جهت گیری اقتصادی کشور امیدوار کننده است