مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 ساعت 02:322022-08-30بين الملل

ادعای فرانسه: روسیه از گاز به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند


به دنبال اقدام شرکت گازپروم روسیه در قطع کردن گاز صادر شده به یک شرکت بزرگ فرانسوی، دولت پاریس مدعی شد، مسکو از موضوع صادرات انرژی به عنوان «سلاح جنگی» استفاده می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه شرکت گازپروم را نیز برای مدت سه روز طی این هفته تعطیل می کند.

دولتهای اروپایی اخیرا در تلاش برای هماهنگ سازی پاسخ به افزایش شدید هزینه های انرژی برای شرکتها و خانه ها در این قاره و پر کردن تاسیسات ذخیره سازی انرژی خود در تدارک برای دوره اوج تقاضا در زمستان بوده اند.

کشورهای غربی نگران هستند که مسکو عمدا با بالا بردن قیمت گاز در اروپا تلاش دارد مخالفت اروپایی ها به حمله اش به اوکراین را تضعیف کند اما مسکو این اتهام را رد می کند.

خط لوله انتقال گاز نورد استریم 1 که جریان اصلی گاز روسیه به اروپا را منتقل می کند محور اختلاف بوده است.

اروپا در روزهای اخیر به دنبال اقدام شرکت گازپروم در تعطیل کردن جریان این خط لوله برای امور نگهداری از چهارشنبه هفته گذشته تا اوایل شنبه، دچار فشار بیشتری در زمینه تامین انرژی شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین سه شنبه گفت، مسائل فنی ایجاد شده از بابت تحریم های غرب علیه روسیه تنها مانع ایجاد شده بر سر راه تامین گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای فرانسه: روسیه از گاز به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند

ادعای فرانسه: روسیه از گاز به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند