مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 10:222022-08-30بين الملل

تجارت دریانوردان «سیرافی» قرن ها قبل از ظهور اسلام!


سلیمان تاجر سیرافی تاجری دریانورد از اهالی بندر تاریخی و باستانی سیراف در جنوب غربی ایران در اواخر قرن دوم و نیمه اول قرن سوم هجری قمری / هشتم و نهم میلادی بود؛ - خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: شهر باستانی و تاریخی سیراف بزرگ ترین و مهم ترین بندر تجاری ایران و جهان اسلام در فاصله سقوط ساسانیان تا اواسط قرن پنجم هجری به شمار می رود.

دریانوردان سیرافی با کشتی های بزرگ ساخت سیراف نه تنها در سرتاسر خلیج فارس و دریای عمان را در نوردیدند بلکه با جسارت و شجاعتی ستودنی اقیانوس پیمایی کردند و اولین ایرانیان مسلمانی بودند که جزایر و بنادر پر خطر اقیانوس هند را پیمودند و خود را به مناطقی چون تایلند، اندونزی، ویتنام، فیلیپین، ژاپن و سرانجام چین رساندند؛ آن ها با شبه قاره هند نیز از دیرباز رابطه مستمر داشتند.

تاریخ ارتباطات ایران و چین دانشمند بزرگ چین آقای جو جه چین Juje Cheen در تاریخ ژوییه 1978 در شماره هفتم مجله تحقیقات تاریخی مقاله ارزنده ی تحت عنوان دوستی دو هزار ساله روابط تاریخی میان چین و ایران منتشر کرده است.

این مقاله این چنین آغاز می گردد: سرآغاز برقراری روابط سیاسی دو کشور چین و ایران به اواسط قرن دوم قبل از میلاد کشیده می شود در آن زمان (141 - 88 ق م) چین تحت حکومت امپراطوری لئوچه ملقب به اوو از دودمان هان بود؛ زمان حکومت او م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت دریانوردان «سیرافی» قرن ها قبل از ظهور اسلام!

تجارت دریانوردان «سیرافی» قرن ها قبل از ظهور اسلام!