مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 شهریور 1401 ساعت 08:272022-08-30بين الملل

هشدار در باره مهاجرت متخصصان IT


رویکرد متفاوت دو کشور امارت و قطر برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب شده است که موج مهاجرت متخصصان صنعت IT از ایران راه بیفتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه شرق، محمدرضا فرجی تهرانی، رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران، با اشاره به مشکلات متعدد شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از موج مهاجرت فعالان این صنعت خبر می دهد و به شرق می گوید که مشکلات عدیده اهالی این صنف باعث شده که بسیاری از آنها به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه امارات و قطر مهاجرت کنند.

فرجی تهرانی ادامه می دهد: مهاجرت متخصصان IT ایران با استقبال کشورهای عربی مواجه شده و امارات با وجود سخت گیری برای اعطای اقامت و حقوق شهروندی به مهاجران، مشوق هایی برای نخبگان این صنعت در نظر گرفته و به آنها ویزای طلایی می دهد.

او تأکید می کند که دستمزد متخصصان IT ایران در قیاس با مهاجران اروپایی، آمریکایی یا حتی هندی امارات پایین تر و حدود یک چهارم آنهاست و این کشور جذب متخصصان IT ایران را برای خود مزیت تصور می کند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران می گوید مشکلات فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران بسیار گسترده و عمیق است و تا همین چند وقت پیش آنها گرفتار پروسه دشوار دریافت مجوز فعالیت بوده اند که البته هم اکنون اندکی شرایط تسهیل شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در باره مهاجرت متخصصان IT

هشدار در باره مهاجرت متخصصان IT