مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 19:022022-08-29سياسي

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمدوشد در سراسر عراق


پس از اینکه رهبر جریان صدر اعلام کرد که از سیاست کناره گیری می کند، آشوبگران حامی این جریان، چند ساختمان دولتی در منطقه سبز را اشغال کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عراق ده ماه پس از انتخابات پارلمانی و تشکیل نشدن دولت به دلیل اختلافات سیاسی، امروز شاهد حوادث امنیتی بود.

حرکت مهم آیت الله سید کاظم حائری در تحولی مهم در این خصوص، آیت الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید شیعیان عراق امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای که پیام صریحی علیه جریان صدر بود، اعلام کرد که از مرجعیت تقلید انصراف می دهد.

او سپس چند توصیه کرد؛ اول اینکه مقلدان خود را به تبعیت و اطاعت از آیت الله العظمی خامنه ای دعوت می کند چرا که طبق بیان او، ایشان شایسته ترین فرد برای رهبری امت اسلام است.

آیت الله حائری همچنین خطاب به مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق که پس از انتخابات عراق و طرح مطالبات غیر قانونی، خواستار انحلال پارلمان شده بود تا از برگزاری جلسه انتخاب نخست وزیر جلوگیری کند، گفت که هر کسی بخواهد با بهره بردن از نام دو شهید صدر میان مردم عراق اختلاف بیندازد و در حالی که فاقد درجه اجتهاد و دیگر شرایط لازم است، بخواهد رهبری شرعی را بر عهده بگیرد، از صدری ها نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمدوشد در سراسر عراق

جریان صدر بغداد را ناآرام کرد؛ منع آمدوشد در سراسر عراق