مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 14:522022-08-29اقتصادي

کمک 10 میلیون یورویی کمیسیون اروپا به بخش انرژی تاجیکستان


اداره کل همکاری های بین المللی کمیسیون اروپا قصد دارد برای حمایت از بخش انرژی تاجیکستان به این کشور 10 میلیون یورو اختصاص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اداره کل همکاری های بین المللی کمیسیون اروپا در نظر دارد برای اجرای مجموعه ای از اقدامات در زمینه حمایت از بخش انرژی تاجیکستان به این کشور 10 میلیون یورو تخصیص دهد.

بنابر گزارش کمیسیون اروپا، این پروژه استفاده از منابع انرژی پایدار در تاجیکستان را با حفظ محیط نهادی و نظارتی مناسبت در بخش انرژی ترویج می کند.

خاطرنشان می شود که بودجه تخصیص یافته، به ویژه، باید به توسعه ظرفیت و کارایی وزارت انرژی و منابع آب، شرکت دولتی انرژی برق تاجیک و اداره مدیریت برق خدمات ضد انحصاری تاجیکستان کمک کند.

کمیسیون اروپا اعلام کرده این مجموعه اقدامات به شفاف تر شدن بازار برق تاجیکستان کمک می کند.

به نوبه خود، این قیمت ها برای بخش خصوصی جذاب خواهد بود و تمام الزامات مدرن را که در بازار برق منطقه ای اعمال می شود، برآورده می کند.

علاوه بر این، این پروژه به تقویت تعامل بین ذینفعان در بخش انرژی و کاهش انتشارات گازهای مضر برای محیط زیست کمک خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که پیش از این گزارش شده بود که دولت تاجیکستان با اتحادیه اروپا در زمینه جذب منابع مالی برای ساخت و ساز نیروگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک 10 میلیون یورویی کمیسیون اروپا به بخش انرژی تاجیکستان

کمک 10 میلیون یورویی کمیسیون اروپا به بخش انرژی تاجیکستان