مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 11:572022-08-29فرهنگي

تعداد آثار تاریخی ثبت شده در بافق به 89 اثر رسید


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: با ثبت دو اثر جدید شمارآثار ثبت شده این شهرستان در فهرست ملی به 89 اثر رسید.

- لیلا رنجبر، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق در گفت و گو با خبرنگار فارس از این شهرستان، اظهار کرد: خانه تاریخی تراب زاده به شماره ثبتی 33679 و قَتِق شیرین، دو اثری است که به تازگی در فهرست آثار ملی ثبت شد و شماره ثبتی قتق شیرین در آینده نزدیک از تهران اعلام می شود.

وی در خصوص مشخصات این بنا افزود: بادگیر گهواره ای خانه تاریخی تراب زاده، از ویژگی های منحصر به فرد آن به شمار می رود که در استان یزد بی نظیر است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق درباره موقعیت مکانی این اثر تاریخی گفت: خانه تراب زاده به لحاظ موقعیت جغرافیایی، در استان یزد، شهرستان بافق، بلوار وحشی بافقی قرار دارد.

این مسئول تاریخچه این بنا را یاد آور شد و افزود: با توجه به ساختار و بررسی های میدانی، این خانه باستانی متعلق به دوره قاجار است و با 300 سال قدمت ، دخل و تصرف خاصی در بنا مشاهده نمی شود.

رنجبر، ابعاد تقریبی این بنا را به طول 19.

35 متر و عرض 18.

35 متر با مساحت کلی 520 مترمربع اعلام کرد و افزود: حیاط این خانه هشت ضلعی است و در ضلع جنوب غربی آن مسیر دسترسی به زیرزمین وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد آثار تاریخی ثبت شده در بافق به 89 اثر رسید

تعداد آثار تاریخی ثبت شده در بافق به 89 اثر رسید