مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 شهریور 1401 ساعت 10:522022-08-29سياسي

غرب زدگان ضد غرب!/ چرا اصلاح طلبان اهمیت ارتقای قدرت نظامی کشور را نمی فهمند؟


در شرایطی که روابط بین الملل بیش از پیش به سمت وضعیت آشوبناکی می رود، مدعیان دموکراسی خواهی و پیروان کعبه غرب در ایران، این روزها همچون سابق بر طبل اقتصادگرایی صرف می کوبند و با رویکردی اکراه آمیز به قدرت نظامی کشور می نگرند.

- مخالفت با قدرت نظامی سابقه ای دیرینه در بین سیاسیون ایران بعد از انقلاب اسلامی دارد؛ از بی فایده دانستن جنگ افزارها و ضرورت واگذاری آن ها در ابتدای انقلاب گرفته تا به تصویر کشیدن جهان بدون موشک در سال های اخیر، نمونه هایی از این رویکرد و تفکر در داخل کشور است.

 در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، چند فروند از هواپیماهای F16 که ایران خریداری کرده و پول آن را پرداخته بود، وارد کشور شده و مابقی هنوز داخل کشور نشده بود که افراد عضو نهضت آزادی و دولت موقت، در همان زمان در اقدامی عجیب با ورود این هواپیماهای جنگنده به کشور مخالفت کردند.

دولت موقت همان جنگنده هایی را هم که به کشور آمده بود، بازگرداند؛ واقعه ای که بعدها در دوران دفاع مقدس اهمیت آن بیش از گذشته هویدا شد.

این روند و نگاه هنوز هم پابرجاست و حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در روزهای اخیر به این موضوع پرداخته و تاکید کرده که بیش از چهار دهه است که رقابت های تسلیحاتی ، تبدیل به رقابت های اقتصادی شده اند، آن هم در شرایطی که ایران در کمتر از چها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب زدگان ضد غرب!/ چرا اصلاح طلبان اهمیت ارتقای قدرت نظامی کشور را نمی فهمند؟

غرب زدگان ضد غرب!/ چرا اصلاح طلبان اهمیت ارتقای قدرت نظامی کشور را نمی فهمند؟