مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 15:372022-08-28سياسي

معرفی دستاورد جدید موسسه رازی در نمایشگاه دستاورد های کشاورزی دولت سیزدهم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر علی اسحاقی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد های کشاورزی دولت سیزدهم، - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید واکسن ORT طیور به عنوان دستاورد جدید این موسسه نام برد و گفت: این واکسن برای نخستین بار در کشور ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر علی اسحاقی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد های کشاورزی دولت سیزدهم، گفت: واکسن اورنیتو باکتریوم رینوتراکئال (ORT) پرندگان پیش از این فقط در خارج از کشور تولید می شد، اما اکنون با همکاری اعضای هیات علمی این موسسه و اجرای طرح های تحقیقاتی متعدد در موسسه رازی شعبه شیراز موفق به ساخت آن شده ایم.

وی با بیان این که تاییدیه های لازم برای تولید این واکسن اخذ شده است، افزود: به زودی تولید صنعتی واکسن ORT آغاز و وارد بازار مصرف می شود.

رییس موسسه رازی همچنین واکسن رازی کووپارس را بزرگ ترین دستاورد موسسه رازی در دو سال اخیر نام برد و با اشاره به افزوده شدن این واکسن از سال گذشته به سبد واکسیناسیون کرونا در کشور، یادآور شد: واکسن رازی کووپارس در ویال های 20 و پنج دزی تهیه شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی دستاورد جدید موسسه رازی در نمایشگاه دستاورد های کشاورزی دولت سیزدهم

معرفی دستاورد جدید موسسه رازی در نمایشگاه دستاورد های کشاورزی دولت سیزدهم