مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 11:372022-08-28پزشكي

ایمنی درمانی سرطان، بر باروری تاثیر دارد؟


محققان کشف کرده اند که برخی از ایمنی درمانی ها که برای درمان سرطان استفاده می شوند، می توانند باعث آسیب باروری شوند؛ یعنی که این درمان ها می توانند بر باروری و سلامت هورمونی زنان بازمانده از سرطان تأثیر بگذارند و کارشناسان را بر آن داشته است تا تحقیقات بیشتر و اقدامات پیشگیرانه مانند انجماد تخمک ها را انجام دهند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، این کارآزمایی پیش بالینی که توسط مؤسسه کشف زیست پزشکی در دانشگاه موناش و مرکز سرطان پیتر مک کالوم استرالیا هدایت می شد، نشان داد که مهارکننده های کنترل ایمنی، یک نوع رایج داروی ایمنی درمانی، منجر به آسیب دائمی به تخمدان های موش و تخمک های ذخیره شده درون آن می شود.

در حال حاضر درمان های سنتی سرطان مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی، با عوارض جانبی دائمی و منفی بر روی تخمدان ها مرتبط هستند.

این امر می تواند منجر به ناباروری و یائسگی زودرس در دختران و زنان جوان شود.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که ایمنی درمانی مهارکننده های کنترل ایمنی باعث کاهش تعداد و کیفیت تخمک های بیماران، اختلال در تخمک گذاری و اختلال در چرخه باروری می شود.

تاکنون، عوارض جانبی بالقوه ایمنی درمانی بر باروری، نوعی درمان سرطان نوظهور و رایج تر که سیستم ایمنی را تحریک می کند، ناشناخته بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی درمانی سرطان، بر باروری تاثیر دارد؟

ایمنی درمانی سرطان، بر باروری تاثیر دارد؟