مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 شهریور 1401 ساعت 08:472022-08-28اقتصادي

کفه نمک ترکان بازمانده ای از اشکانیان/جاذبه های فصلی یزد را بشناسید+ فیلم


جاذبه های فصلی در یزد نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند و این بار کفه نمک هرابرجان به دنبال سیل و پر اب شدن بهانه ای برای سفر گردشگران شده است.

-   امسال برای بهره برداری بهتر از این جاذبه زیبا و طبیعی در یزد برنامه ریزی شد و مردم محلی با محوریت شورا و دهیاری برنامه های متنوعی را تعریف کردند که شامل پرواز بادبادک ها، والیبال ساحلی و عرضه غذاهای محلی بود.

این دریاچه که به کفه نمک ترکان معروف است، توانسته به یکی از جاذبه های فصلی این منطقه تبدیل شود و اقتصاد این منطقه را با برنامه ریزی هدفمندتر مورد توجه قرار دهد.

دریای ترکان دیروز کفه نمک امروز کرامت یزدانی، نویسنده کتاب ترکان نیز در خصوص این جاذبه طبیعی و فصلی اینگونه گفته است که؛ در کفه نمک با نام علمی پالایا از آثار طبیعی و بی نظیر روستای ترکان است که از گذشته تاکنون به شکل سنتی و به عنوان معدن نمک مورد بهره برداری قرار گرفته است.

معدن نمک روستای ترکان در 12 کیلومتری شرق این روستای هفت هزار ساله قرار دارد و این پهنه با وسعت 30هکتار موجب پدید امدن چشم اندازی زیبا از طبیعت بیابانی کویری و روسبات تبخیری نمک شده است.

کفه نمک دشتی است که در ان پستی و بلندی خاصی دیده نمیشود و از نظر علمی در ناحیه گرم و خشک قرار گرفته و گونه های گیاهی شور پسندی مانند اشلون، سیاه شور، طاق، شوره و گز و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کفه نمک ترکان بازمانده ای از اشکانیان/جاذبه های فصلی یزد را بشناسید+ فیلم

کفه نمک ترکان بازمانده ای از اشکانیان/جاذبه های فصلی یزد را بشناسید+ فیلم