مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 شهریور 1401 ساعت 12:122022-08-27پزشكي

شناسایی دو بیمار مبتلا به التور در اهواز و کارون


رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت:با حساسیت و هوشیاری مدافعان سلامت در بخش بهداشت،دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.

- سید محمد رییس مرکز بهداشت استان خوزستان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با حساسیت و هوشیاری مدافعان سلامت در بخش بهداشت دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.

وی افزود: بیماری التور بومی استان خوزستان بوده و بروز آن در این فصل قابل انتظار بود، اما با توجه به بروز مواردی از بیماری در همسایه غربی و احتمال ابتلای مسافرینی که به آنجا و استان های نوار غربی کشور تردد دارند، از چند ماه قبل موجب افزایش هوشیاری و حسایت سیستم مراقبت سندرمیک بهداشت شد و نهایتا دو مورد ابتلا به بیماری رصد و از طریق آزمایش نمونه های اخذ شده شناسایی شد.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: از دو بیمار مذکور یکی به خارج از استان مسافرت داشته و دیگری با شخصی که به خارج از استان مسافرت داشته در تماس بوده است.

علوی  اظهار کرد: علامت اصلی بیماری التور اسهال حاد آبکی است که البته 75 درصد از افراد آلوده به میکروب بدون علامت، 20 درصد اسهال خفیف و فقط پنج درصد با اسهال شدید به بیمارستان ها مراجعه می کنند که از آنها نمونه گرفته شده و در صورت مراجعه به موقع و سریع، با جایگزینی آب و املاح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی دو بیمار مبتلا به التور در اهواز و کارون

شناسایی دو بیمار مبتلا به التور در اهواز و کارون