مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 شهریور 1401 ساعت 11:172022-08-26اقتصادي

تامین کسری بودجه به روش غیر تورمی و بدون استقراض از بانک مرکزی


بر اساس گزارش عملکرد سازمان برنامه و بودجه در سال اول دولت سیزدهم، تامین کسری بودجه به روش غیر تورمی و بدون استقراض از بانک مرکزی انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارش عملکرد سازمان برنامه و بودجه در سال اول دولت سیزدهم منتشر شد.

از آنجا که در بدو آغاز فعالیت دولت سیزدهم، کشور با بانک مرکزی بوده است.

از سوی دیگر بازپرداخت 535 هزار میلیارد تومان اوراق به دوش دولت سیزدهم افتاده بود که باید به طور متوسط ماهانه 11 هزار میلیارد تومان از این اوراق بازپرداخت می کرد؛ علاوه بر آن مطالبات معوق اقشار مختلف از جمله بازنشستگان و فرهنگیان و.

مشکلات مختلفی را به وجود آورده بود.

البته در همین مدت کوتاه اقدامات اساسی در سرفصل های بودجه انجام شده است: تأمین هزینه های کشور با اتکای به شیوه های غیر تورمی، اصلاح ساختار بودجه در قالب لایحه بودجه 1401 ، تمرکز و رشد منابع طرح های عمرانی، برنامه ریزی برای تدوین برنامه هفتم ، جلو بردن سند ملی آمایش ، افزایش اختیارات استان ها و برنامه ریزی تا سطح شهرستان برای رشد اقتصادی متوازن، اجرای طرح عادلانه کردن یارانه کالاهای اساسی، اقدامات در قالب بودجه 1400 در پایان سال 1400 علاوه بر تأمین هزینه های جاری، بازپرداخت به موقع اصل و سود اوراق منتشر شده در دولت قبل؛ پرداخت مطالبات معوق اقشار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین کسری بودجه به روش غیر تورمی و بدون استقراض از بانک مرکزی

تامین کسری بودجه به روش غیر تورمی و بدون استقراض از بانک مرکزی