مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 11:222022-08-22اقتصادي

23 سد رسوبگیر گابیونی و ملاتی به بهره برداری می رسد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز از بهره برداری 23 سد رسوبگیر گابیونی و ملاتی در هفته دولت خبر داد.

- عثمان صالح زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در سقز با یاداوری افتتاح 23 سد گابیونی و ملاتی در سقز، اظهار داشت: این سدها شامل(21سد گابیونی و 2 سد ملاتی) در حوضه آبخیز سد چراغ ویس و روستاهای قوره دره، خاپوره ده، کیله شین و آلتون سفلی قرار دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز افزود: برای اجرای این طرح های آبخیزداری، از محل اعتبارات ملی و استانی حدود 97 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: به ازای هر ریال هزینه و سرمایه گذاری در بخش آبخیزداری و آبراهه ها و سرشاخه های بالادست حوضه های آبخیز 8 ریال سودآوری در راستای حفظ آب و خاک و امنیت زیستی ( آب، هوا، خاک، پوشش گیاهی، امنیت غذایی) به دنبال خواهد شد.

صالح زاده با اشاره به اهمیت حفظ آب و خاک، افزود: اجرای این پروژه های زیرساختی نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل و کاهش خسارت سیلاب، ذخیره سازی آب در سال های کم باران و جلوگیری از سیلاب در سال های پرباران، به دنبال خواهد داشت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز عنوان کرد: از وظایف اداره منابع طبیعی، حفظ امنیت زیستی ، پشتیبانی کشاورزی و امنیت غذایی است که با  اجرای طرح ها و پروژه های سازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 سد رسوبگیر گابیونی و ملاتی به بهره برداری می رسد

23 سد رسوبگیر گابیونی و ملاتی به بهره برداری می رسد