مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 07:422022-08-22پزشكي

شناسایی 220 بیمار کرونایی در خوزستان


رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته دو هزار و 675 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که 220 نفر بیمار قطعی به کرونا شناسایی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص آخرین وضعیت است که این ویژگی در آبله مرغان دیده نمی شود و در مرحله دوم که چند روز بعد از مرحله نخست رخ می دهد، بثورات یا ضایعات پوستی ظاهر می شوند.

سید محمد علوی تصریح کرد: در آبله مرغان ضایعات پوستی در تنه و شکم ظاهر می شود اما در آبله میمونی ضایعات در صورت، دهان، دست ها، پاها، کف دست ها، کف پاها و ناحیه تناسلی بروز پیدا می کند.

وی بیان کرد: آبله مرغان شدت واگیری فوق العاده بالایی دارد در حالی که آبله میمونی بیماری شایعی نیست و ابتلا به آن کم است.

علوی عنوان کرد: البته در روزهای اخیر در 92 کشور مواردی از شدت ابتلا به آبله میمونی گزارش شده است و حواس مان جمع و بیماری تحت رصد است.

وی، با اشاره به ارائه آموزش های لازم به پزشکان و کارشناسان بهداشت در خصوص تشخیص مبتلایان به بیماری آبله میمونی، افزود: به تمام مراکز منتخب اعلام کرده ایم آماده پذیرش بیماران مشکوک باشند.

کارشناسان بهداشت از بیمارانی که به صورت سرپایی مراجعه می کنند، در مرکز منتخب نمونه گیری می کنند اما از بیماران بستری، در بیمارستان نمونه گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 220 بیمار کرونایی در خوزستان

شناسایی 220 بیمار کرونایی در خوزستان