مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 18:222022-08-21بين الملل

روز جهانی مسجد و مسئله اول جهان اسلام


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از سند للأنباء؛ رژیم صهیونیستی بیش از پنجاه سال پیش در چنین روزی مسجد الاقصی را به آتش کشید؛ - 53 سال پیش چنین روزی یعنی 21 آگوست و 30 مرداد مسجدالأقصی توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی تعمدا به آتش کشیده شد و به همین مناسبت این روز، روز جهانی مسجد نام گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از سند للأنباء؛ رژیم صهیونیستی بیش از پنجاه سال پیش در چنین روزی مسجد الاقصی را به آتش کشید؛ در نتیجه این آتش سوزی بخش ها بخش هایی از مسجد، محراب زکریا، مقام اربعین، منبر صلاح الدین ایوبی و.

در آتش سوخت.

در خاطرات مردم فلسطین در آن روز در سال 1969 آمده است که اشغالگران صهیونیستی با ایجاد موانع اجازه خاموش کردن و کمک رسانی به درون مسجدالاقصی را نمی ‎دادند و فاصله ‎ای که معمولا برای رسیدن به مسجد در 15 دقیقه طی می ‎شد در این روز دو ساعت برای رسیدن طول می ‎کشید.

در این روز همه مردم شهر بیت المقدس و بومیان فلسطینی دست به دست هم دادند تا با همه سختی ‎هایی که رژیم اشغالگر قدس برای آن ‎ها ایجاد می ‎کردند آتش مسجدالأقصی را خاموش کنند.

شاهدان عینی آتش سوزی مسجدالأقصی در آن سال می ‎گویند: حجم ویرانی به جا مانده از آتش ‎سوزی در مسجد غافل ‎گیر کننده بوده و با این حال اثرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز جهانی مسجد و مسئله اول جهان اسلام

روز جهانی مسجد و مسئله اول جهان اسلام