مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 16:472022-08-21پزشكي

طالبان از ایران در بخش های بهداشت و سلامت درخواست کمک کرد


وزیر بهداشت طالبان در دیدار سفیر تهران در کابل از تهران تکمیل کار بیمارستان ولایت بامیان، آموزش پزشکان افغان در بخش سرطان، واردات دارو و استفاده از مراکز درمانی ایران را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، قلندر عباد وزیر بهداشت دولت موقت طالبان امروز (یکشنبه 30 مرداد) با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل دیدار و گفت وگو کرد.

  تکمیل کار بیمارستان ولایت بامیان، آموزش پزشکان افغان در بخش سرطان، واردات دارو و استفاده از مراکز درمانی ایران از جمله مهمترین موضوعات این دیدار بوده است.

وزیر بهداشت افغانستان در این دیدار بر بهبود خدمات درمانی در افغانستان تاکید کرد و از ایران درخواست کرد تا با وزارت بهداشت همکاری کند.

  طالبان پیش از این نیز خواستار بهبود روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و افغانستان شده بود.

  وزیر خارجه طالبان در دیدار  علی رضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفته بود که برای یکپارچگی اقتصادی در سطح منطقه و افزایش تجارت با تهران باید ترانزیت و حمل و نقل گسترش یافته و هزینه ها کاهش یابد.

امیرخان متقی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور معاون وزیر خارجه ایران در افغانستان خواستار تسهیل صدور ویزا برای تاجران، کارگران و مهاجران افغانستان در ایران شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان از ایران در بخش های بهداشت و سلامت درخواست کمک کرد

طالبان از ایران در بخش های بهداشت و سلامت درخواست کمک کرد