مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 09:522022-08-21اجتماعي

ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به جنگل ابر ممنوع است


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود گفت: «ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به مناطق گردشگری کویری و جنگلی به ویژه جنگل هیرکانی ابر ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مرتضی نظری با اعلام این خبر افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته بین نهادهای متولی این موضوع مهم، مصوب شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود با اشاره با مشکلاتی که خودروهای آفرود و تورهای غیرمجاز در این منطقه به وجود آورده است، گفت: برای جلوگیری از صدمات بیشتر به محیط زیست این ناحیه و جلوگیری از معضلات اجتماعی به وجود آمده، از ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به جنگل ابر جلوگیری می شود.

نظری افزود: جنگل هیرکانی ابر در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است و ضوابط حفاظتی خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: هرگونه آسیب به این اثر طبیعی از جمله از آتش زدن گیاهان، قطع درختان، بوته کنی، از بین بردن پوشش گیاهی و ورود دام سنگین و .

تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

نظری با بیان اینکه ورود خودروها به مسیرهای فرعی مصداق از بین بردن پوشش گیاهی است و تخلف محسوب می شود، گفت: ثبت جهانی جنگل های هیرکانی مسئولیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را به عنوان متول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به جنگل ابر ممنوع است

ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به جنگل ابر ممنوع است