مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 09:072022-08-21سياسي

با بحارالانوار به سعادت اخروی برسید!


امروز؛ 30 مردادماه متقارن است با بزرگداشت علامه مجلسی؛ عالم بزرگواری که احتمالا همه ما، او را با غنی ترین منبع حدیث شیعی یعنی «بحارالانوار» می شناسیم.

- گروه زندگی؛ نفیسه خانلری: اگر اهل مطالعه و تحقیقات دینی و اسلامی باشیم حتما بارها و بارها در پاورقی ها نام بحارالانوار را به عنوان یک منبع معتبر دیده ایم، اما واقعا بحارالانوار چگونه کتابی است و چگونه می تواند در زندگی ما کاربرد داشته باشد؟ شاید خیلی از ما دلمان بخواهد فراتر از مشاهده نام بحارالانوار در پاورقی های کتب مختلف، به شکل مستقیم از این کتاب بهره برده و حتی نکات ارزشمندش را در حوزه علمیه با ماست تا همزمان با بزرگداشت علامه مجلسی، نیم نگاهی داشته باشیم به بحارالانوار و چگونگی بهره مندی مردم از این منبع بزرگ شیعی.

ملا محمدباقراصفهانی ملقب به علامه مجلسی بحارالانوار؛ دانشی که به درد آخرت می خورد! ملا محمد باقر اصفهانی معروف به علامه مجلسی که یک علامه زاده بود، به عنوان فردی باهوش، مستعد و پرتلاش شناخته می شد و پس از تحصیل در علوم مختلف، در 40 سالگی، تصمیم به اقدامی بزرگ درجهت گردآوری احادیث و روایات گرفت و سرانجام اثری به نام بحارالانوار را خلق کرد.

خود او در مقدمه بحارالانوار انگیزه اش از این کار بزرگ را این چنین ذکر می کند: سبب تألیف کتاب این است که من در دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با بحارالانوار به سعادت اخروی برسید!

با بحارالانوار به سعادت اخروی برسید!