مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 07:522022-08-20اقتصادي

آرزوی دیرینه کشور در جلوگیری از خام فروشی نفت چگونه محقق می شود؟


با ارزیابی علل بی سیاستی های اخیر در حوزه بازارسازی تضمینی برای فروش نفت و خنثی سازی تحریم نفت، می توان از تکرار آن ها در رویکرد جدید دولت به شکل سیاست سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی جلوگیری کرد و به آرزوی دیرینه خود برای جلوگیری از خام فروشی نفت دست یافت.

- با اشاره به آخرین سفر وزیر نفت به کشور های حوزه امریکای جنوبی که با همین موضوع، قرارداد هایی هم به امضا رسید، گفت: ونزوئلا کشوری است که به دلیل تحریم ها با مشکلات جدی در تعمیر تجهیزات و نگهداری از آن ها و در نتیجه استفاده از تمام ظرفیت پالایشگاهی خود روبرو است و در نهایت با حداقل ظرفیت در حال تولید فرآورده های نفتی سوختی است.

وی افزود: در مقابل، ایران در این سال ها به دلیل داشتن توان مهندسی بالا توانسته به رغم تحریم ها، ظرفیت پالایشگاهی خود را در حداکثر ظرفیت نگه دارد؛ بنابراین می تواند به کشور ونزوئلا در رسیدن به ظرفیت اسمی و اصلی خود کمک کند.

به ویژه اینکه ایران با داشتن نفت سبک تر گزینه خوبی برای همراهی و همکاری با پالایشگاه های نفت ونزوئلا که با نفت سنگین و فوق سنگین کار می کنند و نیاز به نفت سبک دارند به شمار می رود.

این کارشناس انرژی درادامه به مزیت های همکاری ایران و ونزوئلا اشاره و تصریح کرد: این همکاری متضمن چند مزیت از جمله، فروش تضمین شده نفت در بازاری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرزوی دیرینه کشور در جلوگیری از خام فروشی نفت چگونه محقق می شود؟

آرزوی دیرینه کشور در جلوگیری از خام فروشی نفت چگونه محقق می شود؟