مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 16:172022-08-17فرهنگي

مستند «میهمان کریمان» از شبکه افق سیما پخش می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم مستند میهمان کریمان به کارگردانی سید رضا حسینی محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح روز پنجشنبه 27 مرداد ساعت 19: - فیلم مستند میهمان کریمان به کارگردانی رضا حسینی محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح روز پنجشنبه 27 مرداد از شبکه افق سیما روی آنتن می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم مستند میهمان کریمان به کارگردانی سید رضا حسینی محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح روز پنجشنبه 27 مرداد ساعت 19:30 از شبکه افق سیما روی آنتن می رود.

این مستند روایتی از شهید محمد سلیمی کیا متولد 1335 در شهر مشهد است هرچند اطلاعات اندکی از زندگی کودکی او در دست است، اما مشخص است که وی پیش از انقلاب پرویز نام داشته و از خانواده خود جدا شده بود و در پرورشگاه مرحوم صنعتی کرمان زندگی می کرد.

سلیمی کیا که به گواه دوستانش در آن دوران از سوابق خوبی برخوردار نبوده، اما هم زمان با انقلاب اسلامی و تحت تأثیر امام خمینی (ره) منش و راهش را تغییر می دهد تا در دوران دفاع مقدس و در لشگر ثارالله کرمان به عنوان یکی از مؤثرترین نیرو ها شناخته می شود.

یکی از نمونه اقدامات شهید سلیمی کیا در دوران جنگ تحمیلی و در عملیات آبی بود که به گفته هم رزمانش با حفر کانال هایی در کناره های اسکله آبادان در اروندرود دژ ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند «میهمان کریمان» از شبکه افق سیما پخش می شود

مستند «میهمان کریمان» از شبکه افق سیما پخش می شود