مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 08:372022-08-16فرهنگي

سفر به اعماق تاریخ در شهر زیرزمینی سامن+فیلم


سفر به شهر زیرزمینی ، شاید این جمله به باور خیلی از ما یک افسانه، داستان یا قصه باشد، سفر به یک شهر در زیر زمین که روزگاری برای خود بروبیایی داشت و اتاق های تودرتوی آن چنان تو را به دل تاریخ می برد که گاهی ساعت ها می توان به دیار گذشتگان سفر کرد و لذت برد.

وقتی به شهر زیرزمینی سفر می کنی، دیگر این تاریخ است که تو را به قصه و رویاها می برد، قصه ای که پیش روی توست و تو را تا آن سوی تاریخ می برد، تاریخی که گویای زندگی گذشتگان ماست و اکنون این ما هستیم که جا پای آنها گذاشته ایم.

شهر زیرزمینی سامن مهم ترین سازه دستکند غرب کشور است، مجموعه ای که در فاصله 10 کیلومتری شهر ملایر واقع شده است.

این شهر زیرزمینی در زیر بستری از سنگ گرانیت در مرکز شهر سامن واقع شده است که در سال 1384 در جریان عملیات عمرانی کشف و سر از خاک برآورد و یادآور این شد که تاریخ هیچگاه فراموش شدنی نیست و نمی توان از آن فرار کرد یا به عمد آن را به فراموشی سپرد.

در این شهر بیش از 50 اتاق کوچک و بزرگ در زیرزمین با معماری خاصی وجود دارد و آثاری از آن کشف و شناسایی شده که در نوع خود بی نظیر است.

علاوه بر کشف این معماری حیرت آور، اسکلت ها و بقایایی از هدایای قدیمی در این شهر یافت شد، این یافته ها نشان می دهد مدت ها از این شهر به عنوان گورستان استفاده می شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به اعماق تاریخ در شهر زیرزمینی سامن+فیلم

سفر به اعماق تاریخ در شهر زیرزمینی سامن+فیلم