مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 10:372022-08-14فرهنگي

ترجمه کتاب «تاریخ سری امامت» روانه بازار نشر شد


ترجمه کتاب «تاریخ سری امامت» اثر جواد افشار به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، ترجمه کتاب تاریخ سری امامت به قلم جواد افشار به همت مؤسسه بوستان کتاب در 216 صفحه به چاپ رسید.

سیره سیاسی امامان شیعه (ع) به مانند کوه یخی به دو بخش پیدا و پنهان تقسیم می شود که بخش اول آن یک هفتم تا یک نهم از کلیت آن است و بخش پنهان آن که در حقیقت بخش اصلی و بنیادی آن هست، خارج از دسترس تاریخ نویسان و سیره نگاران است و صرفاً برخی دلالت ها و اشارات و قرائن و سیره آشکار ایشان درخصوص بخش ناپیدای آن می توان یافت.

اینکه چنین بخشی از سیره ایشان وجود دارد که خارج از دسترس است و فلسفه آن چیست، یکی از فرضیاتی است که مؤلف به اثبات آن می پردازد و آن را تبیین می کند.

کتاب تاریخ سری امامت اولین کتابی است که به این بخش ناپیدا و خارج از دسترس حیات سیاسی امامان می پردازد و مؤلف این اثر شیخ جعفر المهاجر طی یک پروسه سنگین فنی و علمی در حوزه روشمند و ساختارمند ماهرانه از کنار هم قرار دادن قطعات این پازل پیچیده و وسیع و تقاطع اطلاعات، به یک منبع عظیم و جوشان از تاریخ حیات سیاسی دست یافت.

کتاب تاریخ سری امامت تصویری واضح و تا حدی کامل از دولت پنهانی ارائه می دهد که پنج امام معصوم(ع) به صورت متوالی به تأسیس و رهبری آن همت گماشتند و به یمن این دولت پنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترجمه کتاب «تاریخ سری امامت» روانه بازار نشر شد

ترجمه کتاب «تاریخ سری امامت» روانه بازار نشر شد