مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 09:022022-08-13اجتماعي

پدیده عجیب از لانه سازی مورچگان در دریاچه بختگان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با اشاره به یک نوع لانه عجیب مورچه در بستر دریاچه بختگان گفت:لانه مورچگان که در محدوده بستر دریاچه احداث شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، حسن خسروانیان روز شنبه با اعلام این خبر افزود: کارشناسان اداره که به منظور گشت حفاظتی در منطقه و ارزیابی وضعیت اراضی منابع ملی موجود در حریم دریاچه پس از نزولات آسمانی اخیر صورت گرفت به این منطقه اعزام شدند، در حین بازدید از بستر دریاچه بختگان با پدیده نادری برخورد کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان ادامه داد: لانه مربوط به مورچه ها که در محدوده بستر دریاچه احداث شده بود دارای مشخصات فنی و منحصر به فردی بود که شکل ساخت آن به صورت قلعه و با رعایت نکات ویژه و خاص آن هم هم متمایز از بقیه لانه مورچه ها است.

خسروانیان ضمن برشمردن عظمت و قدرت لایزال الهی، دلایل و سوالاتی را در ذهن خود و کارشناسان اعزامی تداعی نموده که شامل تشخیص نوع مورچه، نحوه تغذیه با توجه به فاصله بسیار زیاد با ساحل دریاچه، چگونگی مقاومت به دلیل شوری بسیار زیاد آبی منطقه و نحوه بازسازی لانه ها پس از آبگیری آن قسمت است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با بیان اینکه وقوع چنین رخدادی کمیاب بوده لذا از محققین و صاحب نظران خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده عجیب از لانه سازی مورچگان در دریاچه بختگان

پدیده عجیب از لانه سازی مورچگان در دریاچه بختگان