مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 09:072022-08-12بين الملل

بلومبرگ: حملات ویرانگر چین قادر است 900 هواپیمای جنگی آمریکا را نابود کند


یک مقام سابق کاخ سفید و کارشناس نظامی گفت، در صورت وقوع جنگ بین آمریکا و چین بر سر تایوان، چینی ها ظرف مدت کوتاهی 900 هواپیمای جنگی یعنی نصف ناوگان هوایی آمریکایی را نابود می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی افزایش تنش ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان، یک کارشناس آمریکایی در مسائل نظامی گفت، چینی ها می توانند در مدتی کوتاه 900 هواپیمای جنگی آمریکایی را نابود کنند.

به نوشته وبگاه خبری بلومبرگ ، هم زمان با رزمایش های گسترده چین پیرامون تایوان که در واکنش به سفر رییس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره انجام شد، گروهی از کارشناسان نظامی آمریکا مشغول شبیه سازی جنگ فرضی چین و آمریکا در این منطقه بودند.

این شبیه سازی که در مرکز مطالعات بین المللی و راهبری ، محلی نه چندان دور از کاخ سفید انجام شد، جنگی میان دو کشور در سال 2026 را شبیه سازی کرده و دریافتند که حتی اگر آمریکا و تایوان بتوانند بر چین پیروز شوند بهایی سنگین بابت این جنگ خواهند پرداخت.

مارک کانسیان مشاور ارشد این مرکز مطالعاتی گفت، برای شبیه سازی این جنگ، سناریوهای متعددی اجرا شدند و این فرض در نظر گرفته شد که ژاپن اجازه استفاده از پایگاه هایش را به آمریکا می دهد اما در آن مداخله نمی کند مگر اینکه به این کشور نیز حمله شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: حملات ویرانگر چین قادر است 900 هواپیمای جنگی آمریکا را نابود کند

بلومبرگ: حملات ویرانگر چین قادر است 900 هواپیمای جنگی آمریکا را نابود کند